Principii basi è terminologia di a gestione di culore di stampa

Oct 23, 2022

Lascia un missaghju

Gestione di culore hè statu statuatu da più e più imprese di fatturi, è di i principom principali è termini prufessiunali sò diventati a nostra cunniscenza necessaria. U sistema cuntrariu u prucessu di produzzione è uttene di i nostri obiettivi di qualità.


1. U principiu di u culore di basa


[Luce visibile [380nm à 720nm è a gamma di l'ondi amane chì u ochju umanu pò cunnosce "luce visibule", fora di luce in invisibile "


[Luce invisibile] sottu 380nm hè a luce ultraviolet, x {{1} raghji di raghji, raghji di gamma, raghji cosmici, ecc.; sopra 720nm hè raghji infrared, i raghji micru, raghji di radar, raghji radio, etc.


[U sole] u sole precisa luci bianca visibile è invisibile. Per a reazione di l'ochju umanu, u intervaghjolu di l'onda chjaru hè blu chjaru, 500nm à 600nm hè luce verde, è 600nm à 700nmu hè chjaru di rossu


[Sistema di culore additivu] rossu (r), verde (g), è blu (g) ​​sò chjamati culori primarii in u sistema aghjuntu di culore additivu, è li mischianu di cumèrti à ogni culore. Luce rossa (r) + luce verde (g) {{} luce gialla (Y), luce blu (b)= laght di cicletto (m). Quandu e parti uguali di e trè culori primarii di luce sò cumbincate, luce bianca apparisce micca. Cian (C), Magenta (m), luce giallu (y) sò i culori opprenti di rossi (r), verde (g), è blu (b) luce. Mesturessi ogni paru di culori opposti pruduceranu ancu a luce bianca.


[Sistezzu bruttivu di culore] ci sò ancu trè culori primariii in pi pin (cume stampa di stampa), apparteneva in u sistema di culore subtrittivu, è u prestazione hè micca oppostu per i trè culori primarii in u sistema di culore additivu. Addendu e duie lumi di luce pruduce un culore più brillante, mentre sò dui piatti sò miscenti per pruduce un culore più pocu scuru perchè u pigmentu, assorbe alcune di a luce visibile. Teruficamente, a misca di trè culori primarii sarpi in u pigmentu pò pruduce alilore, cumpresu u neru; Infatti, a so mixing producerà solu culori parziali, è u mischju di a stessa quantità di cmy produttu CMY solu pruduce marroni scuru, micca neru. U mutivu hè chì i pigmenti oghje ùn sò micca ideali cumplettamente ideali, cusì neru culori sò necessarii in stampà in scena per cumpienu sta mancanza.

The principle of basic color

2. A relazione trà diverse modi di culore


Modu RGB

Hè cumpostu di trè culori, rossa, verde è blu usatu in a mostra di u screnu di u monitor, hè ancu chjamatu u modalità illuminazione. A luce di ogni culore hè divisa in 256 livri da 0 à 255, Media micca una luce cusì, 255 anni significa u statu più saturatu di sta luce. U neru hè perchè nimu di e trè luci sò luminose. I tratti di luce sò aghjunti in piazza per Forma Cian, Magenta, è giallu. U più forte, u più più luminoso u culore, è hà finalmente, e trè RGB luce hè biancu, cusì u modu Rbe hè chjamatu Metudu di culore additivu.

RGB model


Modu CMYK

Hè cumpostu di inchi di quattru culori di cyan, magenta, giallu è neru, è hè principarmenti usati in a signatura stampata, per quessa hè ancu chjamata in u modalità materiale materiale materiale materiale materiale materiale.

A quantità di ogni tinta l'hè adupratu da u 0% à 100%, è più colori sò pruduciuti i trè teme di CMY, chì sò rossi rossi, verdi, è blu. Siccomu i trè tinti di cmy ùn pò micca furmà neru per a stampa, una tinta negra separata, u mo furmendu u modalità materiale di culore di cmyk. U più grande a quantità di tinta, u culore più pesante è più scuru; Invece, a più chjuca a quantità di tinta, u culore più brillante. Quandu ùn ci hè micca tinta, Vede u libru biancu senza nisuna nulla, per nunda di u modellu CMYK.


Modu Labor

Hè un modu teoricu di registrà u culore di a luce.

Cie (Cummerciale Internaziunale di l'Eclaidianza) hè a sigrevia di assistenza infletica di illuminazione, chì formulanu parlanti internaziunali per u colore di misurazione è misure valere di culore.

Cie sviluppò l *, a * è b * valori per misurà u valore di u culore, stu metudu di misura hè chjamatu cielab.


L * rapprisenta a luce, chì varieghja da luminoso (à questa ora l * =100) à a bughjura (à sta volta l * {1}). U valore A * rapprisenta un cambiamentu di culore ({{3} a *) à u rossu (u valore B * da u culore) à u blu ({6} b *). Aduprendu stu sistema, qualsiasi culore pò truvà una pusizione currispondente in u so cartulare.


△ E: a distanza trà a cie l * a * b * spazii di culore chì rapprisentanu dui culori, usatu per sprimà a tolleranze di culore tutale, di solitu in un spaziu di cromaticu chì perceptiva. Calculà ΔE. L, A, b è valori in u stampatu à a materia stampata pò esse misurata utilizendu u spettroTenSitometru esatta.

Lab model


3. A relazione di u culore gamma di i trè modi

Ogni culore hà u so intervallu di culore currispondente, chjamatu u culuritu di culore.


À i trè modi di culore di RGB, cmyk è labor, laboricu hà u più grande gamut di colori, chì cumprendu tutte parte a luce visibile di l'ochju umtu. U culore di culore vede hè registratu secondu a lunghezza d'onda. Ciò chì l'ochju umanu pò vedà hè rossu, arancia, giallu, verdi, blu, blu è viola. I dui fini di sti raghji include ancu rati infarati è e rate ultraviolete, è l'acquavanu antidi di sti dui tiri di fibre otticu sò troppu longu, u ochju umanu ùn pò micca vede micca, è hè esclusu da u labor. In altre parolle, sempre chì pudemu vede a luce, u laboratoriu include. U spaziu di culore di laboratore hè un intermediariu per a consuione di culore trà diversi dispusitivu {{5} spaziu di culore dipendentemente, è hè un dispusitivu {{6} spaziu indipendente U culore ripresentatu da un valore di laboratoriu hè unicu. Dunque, u spaziu di culore di labunariu hè un spaziu di culore connettu per u gestione di culore, è hè u CORE di u Profil di ICC (fugliale di caratterizazione di culore).


In lab, colori rgb sò includi, vale à dì chì a culori gamma di RGB hè più chjuca di u laboratu. Ci ci pò dì chì ùn tutti i culori si ponu affissati nantu à a visualizazione, cume l'oru, alcuni culori fluorescenti, è cusì. Un altru spaziu dentru u laboratoriu hè cmky. In generale, u gamatu di culore hè più chjucu di quessa di rgb, è una parte consibile di u gamuru con condididibile di sti dui culori chì overlaps, ma qualchi culori in cmyk sò fora. Questu ci denti ancu chì certi culori stampati ùn riflette micca bè nant'à u monitoru.

The color gamut relationship of the three modes


In u travagliu attuale, pudete avè selezziunatu un culore assai satisfactoriu nantu à u screnu, è questu culore deve esse à RGB, solu fora di CMYK. Quandu avete bisognu di stampà sta maghjina, bistacente chì tutti i impresi sò CMYK, è a stampante converteranu automaticamente da i valori di culore RGB. Sta cunversione risultati in una differenza di culore evidenti trà u culore stampatu è u culore affissatu. Escludendu l'errore di tutti i fattori esterni cum'è l'imprettarii, mostri, èc., sta differenza di culore hè sempre inevitabbile. Dunque, quandu femu una maghjina, duvemu in corregulà à u modalità di u colore currispondente Sicondu i bisogni di output.


Pò esse chjaramente vistu da a stampa sottu chì dopu a cunversione di u modalità RGB à u modu CMYK, a differenza di u culore hè evidenti.


A parte suprana di l'imaghjini hè u RGB standard trè culori, è a parte bassa hè u cambiamentu dopu a cunversione à CMYK. Pudete fà stu sperimu: Aduprate Photoshop per cumpienu a Image RGB cù trè blocchi RGB: R255, g255, g255, ottenue ctrl + e continuate ripetante ripetutamente, osservate a sfarente, osservate e sfarente.

RGB change to CMYK


4. Applicazione di aberrazione cromatica delta - e (ΔE)

1. Laboratori cie


U spaziu di culore di laboratore hè basatu annantu à l'Teoria chì un culore ùn pò micca esse tramindui turchinu è gialli à u stessu tempu. Dunque, un unicu valore pò esse usatu per qualificà l'emblemi rossi / gialli / gialli / blu. Quandu un culore usa Cie L * A * B *, L * rapprisenta u valore di a luce; A * rapprisenta u valore rossu / verde è b * rapprisenta u valore giallu / blu.

Nota: Cie Lab △ e Totale Differenza à u culore △ L + significa White, △ L {1 {U {3 {{{{{5} significa blu


Cie lch


U mudellu Cie Lch usa u listessu spaziu di culore cum'è l * a * b *, ma usa l per u valore di a luce; C per u valore di saturazione è H per a coordenata cilindrica di u valore di l'angolo Hue.


2. Metudu per a determinà l'accuratezza di u culore utilizendu Delta {{1} {(ΔE) misura


Avà chì sapemu chì precisione di culore hè è ciò chì a ghjente aspetta da ella, duvemu sapè cumu determinà a precisione di u culore? In generale Parlà, in a stampante d'ingressu, e persone preferite aduprà delta {{messa, vale à dì un metudu di misura per discrive a "diffirenza", pò esse misurata facilmente è calculativamente


3. Chì hè un delta - e (ΔE) misura?


A maiò parte di e misure di culore sò fatti cù strumenti chì misuranu cielab (metudu di risolve infurmazioni colori recullati da i valori di spettrometri). Paraguni trà i culori sò fatti da matematicamente per paragunà i dui set di risposte Cielab, sia è da calculà mathaticamente a sfarenza trà elli. U valore adupratu per discrive a differenza hè chjamata delta - e. Ancu se Delta - è pò esse derivatu aritmeticu, hè spessu descrittu cum'è a differenza più chjuca in u culore è a tonalità chì l'ochju umanu pò percepisce. A causa di u ligame trà delta - a percepzione umana, u Delta- e valore hà dimustratu assai efficace in mostri stampati. In l'industria stampante, un delta - e di trà 3 è 6 hè generalmente cunsideratu accettabile.


Mentre misure cun Delta {{,- l 'o sò sughjettivu, a tecnuluia di a tinta, è media, ci hè una tolibilità quì, è una quarchetta variabilità è a qualità di a rità è di a carta di carta li pò tollerà. Ma ci hè sempre un certu standard, quale hè u delta standard - e variabilità? Durante u funziunamentu di a stampa, l'intervallu di campione per una bona stampa cummerciale ùn deve micca varià da più di 3 à 6 Delta {{5} {unità per a durata. Delta - sà quantificà l'accuratura di u rigariu di culore, chì pò riflessinu accuratamente previsiu l'precatura, ancu u megliu, è u più altu u valore.


4. Effetti di culore in Deltia differente - e ranges:


[U valore ΔE hè 1,6- 3.2] L'ochju umanu ùn pò micca distingue a diffarenza in u culore, chì hè generalmente cunsideratu cum'è u listessu culore. Ci hè solu uni pochi monitori di prufessiunale, cume eizo eizio è altri mudelli ponu fà;

[Valore ΔE hè 3,2-6] Persone furmatu prufessiunale pò distinguerà a differenza, ma a ghjente ordinaria ùn pò micca osservà a differenza, è l'impressione hè basicamente u listessu.

[Valore ΔE hè di 6,5-13] a differenza in u culore pò esse vistu, ma pò esse cunsideratu cum'è a stessa topa;

[Valore ΔE trà 13-25] hè cunsideratu cum'è ospite di erezzione, è supponda stu valore, hè cunsideratu cum'è diversu culore.


Basatu nantu nantu à questu, pressi più vechje ponu avè più una variazione chè 3 à 6 Delta {{2) valori hè accettabile di imprese è clienti, deve esse stabilitu. Quandu un travagliu di stampa supera i normi di a variabilità di a Cumpagnia, u più sàviu di fà hè di piantà di stampà è pruvate à determinà a causa di a variabilità. Dopu chì a causa hè stata identificata è curretta, u travagliu di stampa pò cuntinuà.


5. Delta - e (ΔE) formula di differenza di culore:


- cielab (1976) assai usatu in stampa offset

- cie2000 formula di diffarenza di u culore ottimali, secondu a versione mejorata di cielab (1976), definitu cum'è un novu standard da ISO

- cmc hè largamente usatu in a stampa è l'industria di tintura

- cie94 hè applicatu in u campu di tessili



5. Modu di misurazione di culore

Applicazione di M Money Modes M0, M1, M2 è M2


• teoricamente, ogni casu per misura e cundizioni di illuminazione hè relativamente chjaru

• M0 hè adattatu per aduprà quandu nè u sustrato nè l'imaginante culuritu cuntene più brillanti ottici.

• M1 hè adattatu per i sustrati o i coloranti di l'imagine, o tramindui chì cuntenenu luminosi ottichi. Addizio ancu per ibracati chì cuntenenu fastorescenza, i pruprietà fluorescenza deve esse reclise, è l'imaginazione cunnorzione chì ponu esse cunfidendu chì ùn cuntene micca fluorescenza.

• M2 hè stata aduprata per fluorescenza di carta, ma ancu vulia eliminà l'effetti di i dati.

• M3 hè adupratu per scopi speciali induve i primi riflessioni di superficia deve esse ridutta, cumprese l'usu di luce polarizzata.


6. Selezzione standard di densità

Iso t {{0} statu}

U T - statu hè una risposta larnbbband, largamente usata in a stampante di processione di u travagliu americanu, è hè a più dichjarazione di misurazione è hè u più cumune è impostazione è u prucessu di impostazione è di imballamenti.

Ise e status

U è Statu hè un standard europeu è usa un filtru di tipu di scrittore 47b, chì hà un conte giallu più altu cumparatu cù u stato t.

Iso un status

Un statu hè generalmente usatu in fotografia, di libreria, è finisce industrie.

ISO I status

Specificamente cuncepitu per misuratu tri - colpi di culore nantu à a carta. I ligeri inconsistenzi ponu accade quandu a misura non {- trucchi di tricolor.

XRite G status

X {{fr} larghezza di rituì {{1 {regévazione per stampa per l'imprese, salvu ciò chì hè più sensible à giro gialla gialla.

A cundizione in misura più usata in a stampa di u mo paese hè u statu di u paese, chì hè ancu u statu di misura predefinitu di parechji strumenti. In e applicazioni pròctici, duvemu ancu attenzione à i requisti d'ispezzione di a qualità, è determinate e cundenze di misura finale secondu e requisite di l'ispezione attuale.


7. Terminologia di gestione di culore

1. Metamerisimu

Quandu un passu di culori mostranu u listessu culore sottu una cerima fonte di luce, ma sottu una altra fonte luminosa, i so culori sò differenti "Mataru hè" metamerismo ".

2. Colortemperature

Quandu un ughjettu hè riscaldatu, a luce di culore emessa hè misurata. A temperatura di u culore hè generalmente spressu in a temperatura assoluta o i gradi di Kelvin. Una temperatura bassa di culore cum'è rossu hè di 2400 gradu K, una temperatura di u culore cum'è u blu hè 9300 gradu K, è una temperatura di culore neutru di 6500

3. Opacità

L'indice di u putere ammucciatu pò riflette a capacità di copertura di a tinta di u cupertu à u sustrato. Se l'urdinazione hè più altu, significa chì a pintura o a tinta ùn hè micca faciule da cambià per via di u culore di u sustratu durante l'applicazione.

4. Colorimetru

Un strumentu di misurazione ottica chì simula a risposta di l'ochju umanu à a luce rossa, verde è blu.

5. Cura di riflettucurità / spettrica

Un graferu raffigurante a riflettenza di un ughjettu per diverse lunghezze d'onda di luce.

6. D50

Indica un illuminatore standard di carie di una temperatura di 5000 gradi K. In l'industria di a stampa, sta temperatura di u culore hè largamente usatu per fà i scatuli luminosi di l'osservazione.

7. A riflette

Descrivite u percentuale di a luce riflessa da a superficia di un ughjettu. Aduprendu un spettrofotometru, a riflette di l'uggetti in diverse intervalli longu u spettru visibile pò esse misuratu. Se u spettru visibile hè l'abscissa è a riflettenza hè l'ordinata, u culore di l'ughjettu pò esse disegnatu.


Inviazione